Kritická situace v oblasti globální dostupnosti komponentů
Zpět

Kritická situace v oblasti globální dostupnosti komponentů

11.5.2021 Obchodní a finanční sdělení

Vážení obchodní partneři,

dovolte mi zaslat aktuální informace o situaci v oblasti dodávek zboží v kontextu s globální situací na trzích.

Dlouhodobý stav způsobený několika faktory
Trhy v oblasti bydlení a budov čelí od června 2020 velmi silnému oživení s velmi vysokou a trvalou poptávkou, která byla po pandemické situaci ještě zintenzivněna.
V souvislosti s touto vysokou poptávkou se musíme vypořádat se znepokojivým nárůstem cen mnoha surovin a také nedostatkem komponentů nebo jejich zpožděním v dodávkách.
Nejviditelnějším dopadem v této chvíli je globální nedostatek polovodičů, který silně ovlivňuje naše odvětví tak jak i mnoho dalších.

Stávající opatření již zavedená v Somfy
Abychom čelili této bezprecedentní a nepředvídatelné situaci, byly všechny naše týmy několik měsíců plně mobilizovány:
• Vyjednali jsme a zakoupili díly a materiály, abychom dlouhodobě pokryli poptávku.
• Kdykoli je to možné pracuje většina našich výrobních závodů nepřetržitě s nočními směnami.
• Po Covid krizi jsme byli schopni znovu nastolit běžný stav počátkem roku 2021.

Navzdory našemu úsilí však náhlý nárůst úrovně tržní poptávky a výrazný nedostatek komponent způsobují, že čelíme bezprecedentní situaci, která narušuje rovnováhu u našeho příslibu zákazníkům a brání nám v úplném uspokojení poptávky po několik příštích měsíců, protože nedostatek je strukturální a trvalý a týká se všech průmyslových odvětví.

Nová opatření zavedená společností Somfy
Abychom se pokusili pokrýt vaše prioritní potřeby, zavedli jsme následující akce:
• Možné prodloužení dodacích lhůt (i přes delší dodací lhůty je stále obtížné garantovat termín dodání do doby, než nebudeme mít lepší viditelnost dodávek od dodavatelů pro ovlivněné produktové řady).
• Kdykoli je to možné, navrhneme nahrazení nebo úpravu naší nabídky.
• Některé objednávky budou rozděleny tak, aby dostupné produkty byly doručeny v nejkratším možném termínu.
• Upozornění: tzv. potvrzení objednávky je v tuto chvíli jen orientačním indikátorem. Závazným dokumentem je pouze dodací list/faktura, zasílaný v den distribuce zboží ze skladu.

Abychom čelili této situaci je našim společným cílem upřednostnit naše požadavky a nákupní objednávky u dodavatelů. Spoléháme na Vaší podporou, abychom se vyhnuli účinkům přetížení plynoucího z vytváření skladových zásob na Vaší straně.

Předem děkuji za pochopení a důvěru,
Jaroslav Zeman,MBA
Jednatel Somfy ČR&SR